UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. W każdej chwili można dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Czytaj więcej…

Zrozumiałem
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym odwiedzającego naszą stronę www i przeznaczone są do korzystania z podstron internetowych naszej witryny. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu dostosowania zawartości strony internetowej do preferencji odwiedzającego oraz optymalizacji korzystania, w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie odwiedzającego i odpowiednio wyświetlić na nim stronę internetową.
  4. Jeśli nie chcesz aby ta strona zapisywała pliki cookies na Twoim komputerze możesz je wyłączyć (może się to jednak wiązać z niemożliwością korzystania ze strony). W celu wyłączenia zapisywania plików cookies należy zmienić ustawienia przeglądarki internetowej. Dokumentację jak tego dokonać mozna znaleźć na stronie internetowej producenta przeglądarki.

Określenie „nauka języka obcego” w przedszkolu działającym w systemie wychowania dwujęzycznego jest mylące, gdyż nie chodzi tu bowiem o tradycyjną i "nieciekawą" naukę języka w sensie poznawania i przyswajania pewnego zasobu słownictwa i struktur językowych.

 

Nauczanie języka obcego w przedszkolu dwujęzycznym

Głównym założeniem systemu dwujęzycznego, jest zrównanie języka ojczystego z drugim językiem, który staje się dla dzieci narzędziem ich ogólnego rozwoju poznawczego, intelektualnego, społecznego i emocjonalnego. dzięki drugiemu językowi dzieci poznają  cały otaczający je świat, zbierają doświadczenia oraz wiedzę o sobie i równieśnikach. Dzieje się to w konfrontacji z naturalnymi wypowiedziami sformułowanymi w drugim języku, ciekawymi treściami i poprzez integrację działań językowych z czynnościami, które dzieci  nie tylko obserwują, ale również stają się ich wykonawcami. Dzieci w wieku przedszkolnym rozwijają całą paletę kompetencji językowych:
- naśladując wypowiedzi dorosłych,
- samodzielnie odtwarzają system języka drugiego na podstawie rozumienia naturalnych wypowiedzi językowych.


NAUCZANIE JĘZYKA OBCEGO W PRZEDSZKOLU DWUJĘZYCZNYM JEST PRZEDE WSZYSTKIM NAUCZANIEM TREŚCI POPRZEZ ZANURZENIE DZIECKA W OTACZAJĄCYM GO JĘZYKU OBCYM, A NIE KLASYCZNYM (ZNANYM ZE SZKOŁY) NAUCZANIEM SŁOWNICTWA I GRAMATYKI.

slide1
slide2
slide3
slide4
slide5
slide6
slide7
fotolia_65467327_xs
slider-front2
slider-front3
slider-front4
slider-front5